Saada päring

Kontaktivorm

Kehtivad alates 25.09.2024

Käesolevad üldtingimused reguleerivad turvateenuste osutamist teenuse tellijale (edaspidi Tellija) Viking Security AS (edaspidi Täitja) poolt. Turvateenuste osutamise leping koosneb käesolevatest üldtingimustest ning Tellija poolt valitud turvateenuste eritingimustest (edaspidi Leping). Lepingu sõlmimisega kinnitab Tellija, et on tingimustega tutvunud ning kohustub neid igakülgselt täitma.

1. Üldsätted

1.1. Lepingu alusel ja selles sätestatud korras osutab Täitja Tellijale Teenuseid vastavalt Tellija tellimusele ja turvaseadusele. Pooled sõlmivad iga Täitja poolt Tellijale osutatava Teenuse osas eraldi Lepingu lisa, milles sätestatakse konkreetse teenuse osutamis või kauba üleandmisega seotud kokkulepped ja tingimused. Vastavad lisad muutuvad Lepingu lahutamatuteks osadeks.
1.2. Vastuolu korral Lepingu ja selle lisade vahel kohaldatakse eelisjärjekorras Lepingu lisas sätestatut ning seejärel käesolevates üldtingimustes sätestatut.
1.3. Lepingu sõlmimisega kaotavad kehtivuse Poolte mistahes varasemad suulised või kirjalikud kokkulepped ulatuses, millises need on vastuolus Lepinguga.
1.4. Täitjal on õigus ühepoolselt muuta Lepingu esilehel fikseeritud tasumäärasid üks kord aastas ja hinnakirja ning käesolevaid üldtingimusi igal ajal. Turvateenuste eritingimusi on Täitjal õigus ühepoolselt muuta, kui muutmine on tingitud muudatustest õigusaktides, teenuste ja toodete tehnilisest ja sisulisest arendamisest või vajadusest täpsustada teenuse osutamise ja kasutamise tingimusi.
1.5. Täitja teatab Tellijale tasumäärade, hinnakirja või üldtingimuste muutmisest vähemalt 30 kalendripäeva ette, avaldades vastava teate kas enda veebilehel, arvel, e-kirja või muul mõistlikul viisil.
1.6. Kui tellija ei ole nõus punktis 1.5. viidatud muudatustega, on tal õigus 30 kalendripäeva jooksul teate avaldamisest arvates leping lõpetada. Kui Tellija lepingut määratud tähtaja jooksul ei lõpeta, loetakse, et Tellija on muudatustega nõustunud ja muudatused jõustuvad sõlmitud Lepingu suhtes.

2. Mõisted

Objekt – Tellija poolt kasutatav ruum, hoone, vallasasi, territoorium või muu rajatis, mille suhtes Täitja oma teenuseid Tellijale osutab. Objekt on konkreetsemalt määratletud Lepingus.
Külaline – Objektile saabuv isik, kes ei ole Objektiga otseselt seotud.
Vastuvõtja – Objektile saabuva Külalise saatja.
Teenus – Tellija ja Täitja vahel kokku lepitud mahus ja ulatuses turvateenuse osutamine koos sellega seotud muude tegevustega.
Teenustasu – Tellija poolt Täitjale makstav igakuine tasu Teenuse osutamise eest, mille suurus fikseeritakse Lepingus.
Juhtimiskeskus – Täitja asukohas asuv ööpäevaringselt mehitatud üksus Objektilt edastatavate Häire- ja jälgimissüsteemi signaalide ja teadete vastuvõtmiseks ning käsitlemiseks, sh Lepingus sätestatud tingimustel ja korras Objektile autopatrulli saatmiseks. Täitja poolt võib olla Juhtimiskeskusele viidatud ka kui „Teenindus- ja juhtimiskeskus“
Juhtimiskeskuse pidamine – Täitja töötajatest koosnev üksus Valveobjektilt valveseadmestiku kaudu edastatavate teadete kaugjälgimiseks selliselt, et Täitja töötajate ülesandeks on Valveobjektil toimuv muutus või objekti ähvardav oht õigel ajal kindlaks teha, muutusest või ohust turvatöötajaid viivitamata teavitada, korraldada nende juhendamine ja asjakohaste abinõude rakendamine.
Tugiteenus – Juhtimiskeskuse poolne teenus Objektilt saabuvate kõnede vastuvõtmiseks ning kokkulepitud tegevusjuhendi järgi informatsiooni andmine Tellija kontaktisikutele ja klientidele.
Häiresüsteem – tehniliste signalisatsiooniseadmete ja –ahelate kogum Objektil häiresüsteemiga valvestatud piirkonda sisenemisest teavitava häiresignaali edastamiseks Juhtimiskeskusesse.
Jälgimissüsteem – videopilti edastavate ja salvestavate seadmete kogum, mis on ette nähtud Objekti ja sellel toimuva tegevuse jälgimiseks.
Häiresignaal – Objektilt Häiresüsteemi kaudu Juhtimiskeskusesse saabunud ning seal registreeritud sissetungi-, tulekahju- ja paanika signaal, millele Täitja on kohustatud reageerima vastavalt Lepingule.
Salasõna – Tellija ja Täitja vahel kokkulepitud tähtede või numbrite kombinatsioon, võimaldamaks Tellijale häiresignaali tühistamine.
Mehitatud valve – turvaülesannet täitva Täitja töötaja tegevus Objekti puutumatuse tagamiseks.
Tehniline valve – Objekti kaugjälgimine, mille eesmärk on Häiresüsteemi abil tuvastada ründeoht või rünne ning häireteatele kiiresti reageerida. Täitja tegevuse või vastutuse ajendiks tehnilise valve osutamisel on Objektil Juhtimiskeskusesse edastatud Häiresignaal.
Tehniline valve video toel – Objekti kontrollimine Häire- ja jälgimissüsteemide signaalidega eesmärgiga tuvastada Häire- ja jälgimissüsteemide abil Objekti ründeoht või rünne ning häireteatele kiiresti reageerida.
Autopatrull – Täitja isikkoosseisust komplekteeritud töötajate meeskond, mis on varustatud sõiduautoga ja mille eesmärgiks on Objekti ning sellel asuva Tellija vara kaitsmine õigusvastaste rünnete eest. Täitja töötajad on varustatud raadiosidevahendite ja seadustega lubatud erivahenditega.
Patrullteenus – Objekti kontrollimine Autopatrulli poolt Poolte vahel patrullgraafikus kokkulepitud ajavahemikel.
Mobiilne kontrollsüsteem – Täitja poolt pakutav kliendiportaal ja teavitussüsteem, mis võimaldab Tellijal kliendiportaalile ligipääsu olemasolul jälgida Autopatrulli poolt Objektile teostatud väljasõitude aegasid ning saada e-posti teel teavitusi väljasõitudest.
Isikukaitse – selliste meetmete rakendamine, mis tagavad kaitstava isiku enda või muu isiku turvalisuse.
Turvakonsultatsioon – Objekti omadustest või eripärast tuleneva ohu selgitamine ja selle ärahoidmiseks või vähendamiseks kirjalike soovituste andmine. Soovitused vormistatakse turvaplaanina;
Võtmehaldus – Täitja poolt osutatav teenus mis seisneb Tellija Objekti võtmete hoiustamises ja kokkulepitud tegevusjuhendi järgi võtmete Tellija kontaktisikutele, klientidele väljastamises või ühekordses kasutamises.
Videoarhiividest väljavõtete teostamine – Täitja poolt osutatav teenus, mille korral Täitja teostab videoarhiividest väljavõtted, seadusest tulenevatel alustel Tellija eest. Selliseks seadusest tulenevaks alusteks võib näiteks lugeda õiguskaitseorganite poolt Tellijale saadetud kirjalikud päringud.

3. Teenuse osutamine

3.1. Täitja osutab Lepingus kokkulepitud Teenuseid eesmärgiga kaitsta Tellija vallas- ja kinnisvara, juriidilisest isikust Tellija puhul vastava kokkuleppe olemasolul ka töötajaid Objektil.
3.2. Teenust osutatakse Lepingus määratud perioodil.
3.3. Täitjal on õigus kasutada Teenuse osutamisel alltöövõtjaid, jäädes ise vastutavaks Tellija ees.

4. Tasu

4.1. Tellija tasub Täitjale Teenuse osutamise eest Täitja poolt esitatud arve alusel Täitja hinnakirjas sätestatud tasumääras või vastavalt Lepingu esilehel kokkulepitule. Tellija tasub arved sellel märgitud tähtajaks.
4.2. Arve loetakse tasutuks kui arvel märgitud summa on laekunud Täitja pangakontole. Palume arve tasumisel arvestada, et pankadevahelised maksete liikumised võivad toimuda viivitusega. Tellija ei vabane arve tasumise kohustusest, kui ei ole arvet kätte saanud.
4.3. Lepingust tulenevate rahaliste kohustuste täitmisega viivitamisel (sh osalisel viivitamisel) on Täitjal õigus nõuda Tellijalt viivist 0,066 % tasumata summalt päevas arvel märgitud maksetähtajale järgnevast päevast (sõltumata sellest, kas vastav päev langeb riigipühale või puhkepäevale) kuni rahalise kohustuse täieliku täitmiseni.
4.4. Täitjal on õigus loovutada Tellija poolt lepingujärgsete maksete tasumata jätmisest või mittenõuetekohasest tasumisest tulenevad nõuded võlgnevuste sissenõudmisega tegelevatele ettevõtetele ja nõuda Tellijalt võlgnevuse sissenõudmisega seotud kulude hüvitamist.
4.5. Täitjal on õigus nõuda Tellijalt Objektile tehtud lepinguväliste põhjendatud kulutuste hüvitamist, kui selliste kulutuste kandmise vajadus tuleneb Objekti või sellel asuva vara säilimise või kaitsmise tagamisest ning kulutuste kandmise vajadus on kiireloomuline. Sealhulgas on Täitjal õigus nõuda Tellijalt tasu tehniku väljakutse ning töödele kulunud materjalide ja seadmete eest Täitja hinnakirjas toodud tasumääras.

5. Poolte kohustused

5.1. Teenuse osutamisel teevad pooled igakülgset koostööd turvalisuse tagamiseks, seejuures kohustub Tellija alati informeerima Täitjat võimalikest remontidest ja vara ümberpaigutustest Objektil, kui need tegevused võivad mõjutada Häiresüsteemi tööd ja Objekti turvariske (ähvardused, suuremad rahvakogunemised, eriüritused jmt).

5.2. Täitja:
5.2.1. osutab Kliendile Lepingu alusel ja Lepingus sätestatud tingimustel üldtunnustatud kvaliteediga Teenuseid;
5.2.2. jälgib oma tegevuses parimaid kutsestandardeid ning ametialaseid nõudeid.

5.3. Tellija:
5.3.1. varustab Täitjat õigeaegselt Teenuste osutamiseks vajaliku ning tõese informatsiooniga.
5.3.2. Kohustub Lepingu alusel ja selle raames nõuetekohaselt osutatud Teenused vastu võtma ja heaks kiitma.
5.3.3. tasub Lepingu alusel osutatavate Teenuste eest Lepingus sätestatud mahus ja korras.
5.3.4. määrab Teenuste tellimise ja Täitjaga koostööks volitatud isikud (kontaktisikud), kellel on õigus anda Lepingu täitmiseks vajalikku teavet, kooskõlastusi ning võtta Täitja poolt osutatud Teenuseid vastu. Tellija teavitab viivitamata Täitjat kontaktisikute ning nende andmete muutumisest kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (e-posti teel). Kuni vastava teavituse tegemiseni, on Täitjal õigus lähtuda temale viimasena teadaolevatest kontaktidest.
5.3.5. arvestama ja järgima Täitja soovitusi Objekti turvalisuse tagamiseks või turvameetmete täiustamiseks.
5.3.6. kontrollima Objekti sissepääsude (avade) suletust ja Objekti valve alla minekut.
5.3.7. nõudma Objektil viibijatelt turva- ja tuleohutusnõuete täitmise.
5.3.8. hoidma Objektil töökorras telefoniside liinid, valgustuse ja tulekustutusvahendid.
5.3.9. teavitama Täitjat mis tahes Objekti ümberehitustest, remonditöödest või sisustuse ümberpaigutamisest juhul, kui need võivat takistada või muuta võimatuks Täitjal Teenuse nõuetekohase osutamise.
5.3.10. informeerima Täitjat võimalikest Objekti ähvardavatest ohtudest (sh teatavaks saanud sissetungi plaanidest, elektrikatkestustest, häireseadmestiku ja sideliinide riketest, ohuteguritest, mis võivad põhjustada tööõnnetusi või tervisekahjustusi jms) või seonduvatest riskidest, mis mõistlikult eeldades ei ole Täitjale teada (nt ohtlikud ained, lõhkeained jms, mis võivad põhjustada Objektil kahju). Juhul, kui Tellija jätab antud asjaoludest Täitjat informeerimata, kannab Tellija täisvastutust Objektil Teenust osutanud turvatöötajatega juhtunud tööõnnetuse või tervisekahjustuse eest.
5.3.11. teavitama Täitjat vajadusest muuta või ümber korraldada Objektil Teenuse osutamine, sh kui Objekti kasutuskorras tehakse muudatusi või muutuvad Objekti tegelikud kasutajad.
5.3.12. võimaldama Täitjale Objekti ülevaatuseks takistusteta juurdepääsu ja hoiduma tegevusest, mis võiks takistada või muuta selle võimatuks ning võimaldama Täitjal kontrollida Häiresüsteemi seisukorda ja teostada selle tehnilist hooldust.
5.3.13. kasutama Häiresüsteemi sihipäraselt ja mitte lubama kolmandatel isikutel teha Häiresüsteemi hooldus- ja remonditöid ning hoiduma mis tahes iseseisvalt Häiresüsteemi ümberpaigutamisest, häälestamisest, remontimisest jms tegevusest.
5.3.14. arvestama Häiresüsteemi seadmete valikul Täitja soovitusi Häiresüsteemi tehniliste lahenduste täiustamiseks ja rikete vältimiseks.
5.3.15. ohu- või häirejuhtude korral tagama oma esindaja saabumise Objektile hiljemalt 1 (ühe) tunni jooksul arvates Valvekeskuse töötaja poolt Tellijale (või tema kontaktisikule) Objekti ohustavast olukorrast teatamisest, olenemata ohustava olukorra iseloomust. Kui Objektile on saadetud turvatöötajad, siis võimaldab Tellija (või tema kontaktisik) Täitja turvatöötajate sisenemise Objektile eesmärgiga selgitada ühiselt välja Objektil ohustav olukord.
5.3.16. on teadlik asjaolust, et Häiresüsteemi paanikanupu häire korral saadab Täitja alati kohale Autopatrulli, kontrollimaks Objekti ja/või Tellija olukorda.

6. Konfidentsiaalsus

6.1. Lepingu ja selle lisade sisu ning nende täitmisega teatavaks saanud informatsioon on täies mahus ja kõigis vormides konfidentsiaalne ning ei kuulu avaldamisele kolmandatele isikutele teise Poole eelneva kirjaliku nõuolekuta. Kolmandateks isikuteks ei loeta Täitjaga ja juriidilisest isikust Tellijaga samasse kontserni kuuluvaid äriühinguid.
6.2. Konfidentsiaalse teabe avaldamine kolmandatele isikutele on lubatud üksnes teise Poole eelneval kirjalikul nõusolekul. Konfidentsiaalsuse nõue ei laiene informatsiooni avaldamisel Poolte audiitoritele, esindajatele, pankadele ning juhtudel, kui Pool on kehtivast seadusandlusest tulenevalt kohustatud informatsiooni avaldama.
6.3. Pooled on kokku leppinud, et konfidentsiaalsuskohustus ei ole ajaliselt piiratud ning kehtib tähtajatult.

7. Isikuandmete kaitse

7.1. Isikuandmete töötlemisel on aluseks kehtivad õigusaktid, eeskirjad ja juhendid, sealhulgas Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus 2016/679 „Isikuandmete kaitse üldmäärus“ (edaspidi IKÜM), isikuandmete kaitse seadus, turvaseadus ning mistahes muud siseriiklikud seadused, millega rakendatakse Euroopa Liidu õigusakte või mistahes muud siseriiklikud seadused, määrused ja otsused või eeskirjad, mis reguleerivad andmekaitset või infoturvet.
7.2. Võttes arvesse, et Täitja töötleb Tellijaga seotud isikuandmeid ainult Tellija nimel ja tema poolt kindlaks määratud eesmärkidel, on Tellija isikuandmete kaitse regulatsiooni mõistes vastutav töötleja ning Täitja volitatud töötleja. Juhul, kui osutatavast Teenusest tuleneb teisiti, võib Täitja olla ka isikuandmete vastutav töötleja ning sellisel juhul kohalduvad Täitjale IKÜMis või teistes õigusaktides sätestatud vastutava töötleja kohustused.
7.3. Täitja töötleb Tellijaga seotud isikuandmeid vaid Lepingus ja selle lisades toodud eesmärkidel.
7.4. Täitja tagab, et ligipääs Tellijaga seotud isikuandmetele on vaid nendel Täitja töötajatel, kellele on ligipääs vajalik Lepingus sätestatud eesmärkide täitmiseks.
7.5. Täitja garanteerib Tellijaga seotud isikuandmete konfidentsiaalsuse ja turvalise käitlemise ning rakendab asjakohaseid tehnilisi ja korralduslike meetmeid, et oleks tagatud isikuandmete kaitse, sealhulgas süsteemide kestev konfidentsiaalsus, terviklikkus, kättesaadavus ja vastupidavus, sh et isikuandmetele ei oma juurdepääsu selleks õigust mitteomavad isikud.
7.6. Täitja on õigus säilitada tema valduses olevaid Tellijaga seotud isikuandmeid vaid nii kaua, kui on vaja otseselt Lepingu täitmiseks. Juhul, kui Täitjal tekib seadusest tulenev kohustus Tellijaga seotud isikuandmeid säilitada üle käesolevas punktis nimetatud tähtaja, teavitab Täitja Tellijat isikuandmete säilitamise kohustuse tekkimisest esimesel võimalusel.
7.7. Täitja ei edasta Tellijaga seotud isikuandmeid kolmandatesse riikidesse, v.a. juhul, kui see on vältimatult vajalik Lepingus sätestatud kohustuste täitmiseks. Sellisel juhul toimub isikuandmete edastamine üksnes asjakohase õigusliku aluse olemasolul ning Täitja võtab tarvitusele asjakohased kaitsemeetmed. Üldjuhul toimub andmeedastus kolmandatesse riikidesse, mille andmekaitse taset ei ole hinnatud piisavaks, Euroopa Komisjoni poolt vastu võetud andmekaitse standardklauslite alusel.
7.8. Täitja teavitab Tellijat kõikidest olukordadest, kus kolmandatel isikutel on, võis olla, või võib tõenäoliselt tekkida ligipääs Tellijaga seotud isikuandmetele või on esinenud või võib esineda Tellijaga seotud isikuandmete töötlemisega seotud rikkumine.
7.9. Tellija isikuandmete töötlemisega seotud rikkumise korral on Pooled kohustatud igakülgselt kaasa aitama rikkumise kõrvaldamiseks, selle mõjude vähendamiseks, põhjuste väljaselgitamiseks, järelevalveasutustega suhtlemiseks ning osutama vastastikku muud tuge rikkumise mõjude vähendamiseks ja/või kõrvaldamiseks.
7.10. Juhul, kui Tellija tegevuse või tegevusetuse tagajärjel on isikuandmete kaitse kohustust rikutud ning Täitjale tekib eelnevast tulenevalt ükskõik milline kahju või kulu, kohustub Tellija hüvitama kõik kohustuse rikkumisega Täitjale tekitatud ja tekkinud otsesed kahjud, kulud, kaod, nõuded, vastutuse ja kulutuste eest, mis tulenevad või on seotud Lepingu rikkumisega.

8. Vastutus

8.1. Lepingu ja selle lisadega võetud kohustuse täitmata jätmise ja mittenõuetekohase täitmise eest vastutavad Pooled Lepingus ja selle lisades ning Eesti Vabariigi seadusandlusega ettenähtud korras ja ulatuses. Poolte vastutust konkreetse Teenuse osutamisel kirjeldavad vastava Teenuse osutamise eritingimused. Juhul, kui pooled on kokku leppinud erisustes Lepingule lisatavates eritingimustes, märgitakse need ära märkustena Lepingu esilehel.
8.2. Ühelgi juhul ei vastuta Täitja:
8.2.1. Objektil aset leidnud õigusrikkumise või kolmandate isikute (sh Tellija töötajad, päästetöötajad, politsei jms) mis tahes tegevuse tagajärjel Tellijale tekkinud kahju eest v.a. juhul, kui on tõendatud Täitja poolne Lepingu rikkumine;
8.2.2. kaudse kahju eest nagu kasumi, käibe või turuosa kaotus, toomise või teenuse osutamise katkemine, saamata jäänud kasum või muu nimetatuga võrreldav kahju;
8.2.3. kahju eest, mis on tekkinud Objektil asuvate kolmandate isikute varale, kui pooled ei ole eraldi kokku leppinud, et Täitja valvab ka Objektil asuvat kolmandate isikute vara;
8.3. Täitja hüvitab Tellijale Lepingus ja selle lisades sätestatud kohustuste süülise täitmata jätmise või süülise mittekohase täitmisega põhjustatud otsese varalise kahju Lepingu esilehel märgitud ulatuses, milleks üldjuhul on Tellija kindlustuse omavastutuse osa. Ühelgi juhul ei ületa Täitja varaline vastutus kahju põhjustanud Teenuse aastatasu suurust. Täitja ei ole vastutav muude Tellijal tekkida võivate kahjude eest ega ole kohustatud hüvitama mistahes saamata jäänud tulu, katkenud äritegevusega seotud kulu või kasumi vähenemist või muid sarnaseid kahjusid.
8.4. Täitja ei vastuta Tellija mistahes kahju eest, kui selle on põhjustanud asjaolud, mis ei sõltu Täitjast, näiteks Tellija poolne kohustuse rikkumine, kolmanda isiku poolt Teenuse kasutamiseks vajaliku teenuse lõpetamine või tõrge tema teenuses jmt.
8.5. Juhul kui Täitja paigaldab Objektile häiresignaalide saamiseks saatja, siis on Tellija Lepinguperioodi jooksul vastutav saatja säilimise eest. Saatja kadumise või hävinemise korral hüvitab Tellija saatja maksumuse vastavalt Täitja hinnakirjale.
8.6. Pooled ei vastuta võimaliku kahju eest vääramatu jõu asjaolude esinemisel. Vääramatu jõud on asjaolu, mida Lepingu osapool ei saanud mõjutada ja mõistlikkuse põhimõttest lähtudes ei saanud temalt oodata, et ta Lepingu sõlmimise ajal selle asjaoluga arvestaks või seda väldiks või takistava asjaolu või selle tagajärje ületaks.

9. Pretensioonide esitamine ja lahendamine

9.1. Pretensioonid Teenuse osutamise või arve osas esitatakse 1 (ühe) tööpäeva jooksul juhtumist või arve saamisest.
9.2. Pretensioonid esitatakse Täitja kontaktisiku e-posti aadressile.
9.3. Täitja vastab esitatud pretensioonile 2 (kahe) tööpäeva jooksul. Juhul, kui juhtumi asjaolude selgitamiseks vajab Täitja rohkem aega, teavitatakse sellest Tellija kontaktisikut. Pooled kontrollivad pretensioonide põhjendatust ja vajadusel võtavad tarvitusele abinõud kinnitust leidnud puuduste kõrvaldamiseks.

10. Lepingu kehtivus, muutmine ja lõpetamine

10.1. Leping sõlmitakse Lepingu esilehel märgitud perioodiks.
10.2. Leping jõustub peale mõlema Poole allkirjastamist. Leping hakkab kehtima sõltuvalt turvateenusest kas pärast Täitja esindaja poolt edastatud teavituskirja saatmist Tellijale või Objekti üleandmise-vastuvõtmise akti allkirjastamist mõlema Poole poolt. Tellija poolt valitud Teenust hakatakse osutama vastavalt konkreetse Teenuse üldtingimustes sätestatule.
10.3. Lepingu tähtaja lõppedes pikeneb Leping automaatselt sama tähtaja võrra, kui üks lepingupool ei esita Lepingu lõpetamise kohta kirjalikku avaldust vähemalt 30 (kolmkümmend) kalendripäeva enne tähtaja saabumist. Lepingu pikenemise kord kehtib Lepingu tähtaja saabumisel igakordselt.
10.4. Kui käesolevad tingimused ei näe ette teisiti, kuuluvad kõik Lepingu muudatused vormistamisele kirjalikult taasesitatavas vormis ja muudatuse jõustumise hetkel kaotab varem sõlmitud kokkulepe vastavas ulatuses kehtivuse. Selguse huvides on täpsustatud, et kehtivaks loetakse Poolte vahel sõlmitud ajaliselt viimast kokkulepet.
10.5. Pooltel on igal ajal põhjust avaldamata õigus Leping korraliselt ennetähtaegselt lõpetada, teatades sellest teisele Poolele kirjalikult vähemalt 60 (kuuskümmend) kalendripäeva ette.
10.6. Pooltel on õigus Leping erakorraliselt teise Poole olulise Lepingu rikkumise tõttu üles öelda. Sellisel juhul tuleb Lepingut rikkunud poolele anda eelnevalt mõistlik tähtaeg rikkumise lõpetamiseks ja kirjalikult Lepingu lõpetamisest tuleb ette teatada 10 (kümme) kalendripäeva.
10.7. Täitjal on õigus Lepingu täitmisest keelduda (Lepingu peatumine), kui Tellija viivitab Teenuse eest esitatud arve tasumisega rohkem kui 15 (viisteist) kalendripäeva Tasumistähtajast arvestatuna. Juhul, kui Tellija viivitab Teenuse eest esitatud arve tasumisega rohkem kui 30 (kolmkümmend) kalendripäeva Tasumistähtajast arvestatuna on Täitjal õigus Leping erakorraliselt ilma täiendava etteteatamiseta lõpetada.
10.8. Pooled võivad Lepingu erakorraliselt üles öelda või selle täitmise peatada, kui teise Poole suhtes on algatatud pankroti- või likvideerimismenetlus. Sellisel juhul tuleb Lepingu ülesütlemisest või täitmise peatamisest kirjalikult ette teatada vähemalt 5 (viis) kalendripäeva.
10.9. Pooled võivad igal ajal Lepingu täitmise peatada etteteatamise tähtaegasid järgimata vääramatu jõu asjaolude tõttu, mis takistavad oluliselt või muudavad võimatuks Poolel lepinguliste kohustuste täitmise, samuti juhul, kui on tekkinud õiguslik vaidlus Objekti omandi-, kasutus- või käsutusõiguse üle. Sellisel juhul teatab Pool, kelle lepinguliste kohustuste täitmine on takistatud või muutunud võimatuks, teisele Poolele koheselt teisele Poolele Lepingu täitmise peatamisest.
10.10. Lepingu lõppemisel, sõltumata lõpetamise alustest on Täitjal õigus nõuda kõigi Lepingu alusel tehtud kulutuste hüvitamist.
10.11. Lepingu lõppemisega lõppeb automaatselt kõigi Teenuste osutamine, sõltumata konkreetse Teenuse osutamiseks kokkulepitud tähtajast.

11. Lõppsätted

11.1. Lepingust tulenevad vaidlusküsimused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kokkuleppele mittejõudmisel lahendatakse vaidlus Harju Maakohtus.
11.2. Pooltel on õigus loovutada Lepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi kolmandatele isikutele ainult teise Poole eelneval kirjalikul nõusolekul v.a. Lepingus sätestatud juhtudel.